Af Puk Spencer, salgsdirektør, Lindab A/S
Vores kunder stiller højere krav til os end vores kollegaer i branchen. Det siger vores egne kundeundersøgelser. Det forpligter, da vores kunder forventer, at vi altid leverer det optimale ude på byggepladserne – og gerne lidt til. Vi skal hele tiden være et skridt foran, så vi kan imødekomme høje krav til kvalitet, service, rådgivning og leveringssikkerhed. Derfor arbejder vi vedholdende på at gøre vores løsninger smartere, enklere og mere bæredygtige. For det er vores kunders succes, der driver vores succes.
Vi oplever et marked med behov for virksomheder, der investerer i produktudvikling, bæredygtige løsninger og kvalitet i produktion og levering. Det vil vi gerne hos Lindab og vi er stolte over, at mange kunder også ser det som nødvendigt ikke altid at vælge det billigste produkt.
Løbende forbedringer
Hos Lindab investerer vi løbende i forbedringer – både på produkter og i vores produktion. Det har blandt andet betydet, at vi i år har taget en ny produktionshal i brug i Haderslev. I produktionshallen produceres der udelukkende med robotter og automatiserede processer.
Vi har i 2019 set en stigende efterspørgsel på Lindab Ultralink. Vores skandinaviske markeder har tidligere taget Ultralink til sig, men nu ser vi, at det breder sig i Danmark, hvor byggerierne har behov for smarte løsninger til måling og drift. UltraLink er en teknologi baseret på ultralyd, til nøjagtig måling af luftmængde og temperatur i ventilationssystemer.
Vores produktionskapacitet har i årets løb til tider været udfordret. Det betyder, at nogle af vores kunder desværre har måttet vente på varerne eller gå forgæves hos os. Selvom vi udvider kapaciteten løbende og automatiserer, så kan vi ikke undgå perioder med højere leveringstid, da mange varer bliver specialfremstillet til det enkelte byggeri.
Sund og stabil trivsel
Hos Lindab er vi stolte over, at Great Place to Work for tredje år i træk har kåret os som en af Danmarks bedste arbejdspladser. Vi har en sund og stabil trivsel i Lindab. Det kan vi være rigtig stolte over og glade for. Det handler kort og godt om, at vi internt gør os umage og hele tiden bestræber os på at have en virksomhed med glade medarbejdere, som trives i hverdagen.
Igen i år har vi har vi rigtig mange kunder at dele julegaver ud til. Mange af vores partnerskaber går langt tilbage i tiden, hvilket kan synes naturligt, når vi fejrer 60-års jubilæum som koncern i år. Men det er bestemt ikke en naturlov, at kunder er trofaste og loyale. Derfor vil jeg gerne takke alle kunder for et godt samarbejde og den tillid, de viser Lindab. Sådan et samarbejde har mange parter og derfor vil jeg også gerne takke alle sælgere og medarbejdere i Lindab, som gør en stor indsats i at skabe succes for vores kunder hver dag.
Rigtig glædelig jul og godt nytår fra alle os i Lindab.