Med KvikLevering kan Brødrene Dahl levere pakker inden for én time. Det er en service som virksomheden tilbyder alle kunder over hele landet. KvikLevering sikrer, at kunden slipper for spildtid ved selv at skulle køre efter materialer.
”Vi er nødt til at følge med vores kunder og ikke mindst branchen. Teknologien åbner stadig flere muligheder for at fremme mobiliteten og forebygge flaskehalsproblemer. Der er sket en markant stigning i antal bestillinger af KvikLevering. Hver dag øges antal kvikleveringer, som bliver sendt fra 45 forskellige butikker. Det er en positiv stigning vi kan mærke. Det er tydeligt, at vores kunder har fået et andet behov – tiden er knap og det skal gå stærkt. En ny tendens viser, at flere kunder også er begyndt at bruge KvikLevering til ”normal” varebestilling. Med andre ord, ser vi en ændring i kundernes købsadfærd, hvor Kviklevering ikke længere er en ekstra service. Kunden har tilrettet deres hverdag, således at de forventer at få varerne leveret nu og her,” fortæller Salgsdirektør Tommy Vestergaard.
Det er særligt i Københavns-, Odense- og Aarhus-området at man mærker en stigning, hvor parkering og trafik påvirker kundernes købsadfærd. Brødrene Dahl mærker særlig at efterspørgslen på KvikLeverancer er størst i storbyerne – det gælder især København, Odense og Aarhus, hvor distancerne er korte.
”Årsagen til at KvikLevering er særlig populært i de større byer skyldes flere ting, men særligt at parkering og trafik ofte er en udfordring. Kunden benytter sig ofte af KvikLevering for at undgå spildtid med lange bilkøer. Andre kunder udskyder eller ændre planlægningen til sagerne er aktuelle. Vi må vente og se hvad fremtiden bringer, men en ting er sikker – efterspørgslen stiger, om det er i byerne eller uden for byerne,” afslutter Tommy.
/Maria Randow