Blogpost fra Johnnys Corner
Hvornår er det rentabelt af investere i indeklimaet?
Indeklima er en vigtig del af rammerne for et produktivt miljø på arbejdspladsen, og dermed også bundlinjen og totaløkonomien. Er der udforinger med indeklimaet, kan det vise sig på flere forskellige måder. Ofte opdages problemer med indeklimaet ved, at antallet af klager fra medarbejderne stiger.
Klager fra medarbejderne, som kan betyde udfordringer med indeklimaet:
- Hovedpine
- Tung luft og manglende udluftning
- For varmt om sommeren
- For koldt om vinteren
- Træk
- Koncentrationsbesvær
- Ubehagelige lugte
- Tørhed eller irritation i slimhinder, særligt øjnene
- Blænding fra dagslys og sol
Oplever du denne type af klager fra brugerne af bygningen, er det en god idé at få undersøgt indeklimaet. Men hvad kan man gøre for at afhjælpe denne type af klager? Få svaret i videoen.
BESØG: Johnnys Corner – for dig som er driftsansvarlig
Oplevelsen af indeklimaet er meget subjektiv, og alle medarbejdere oplever ikke nødvendigvis de samme udfordringer. Så hvordan imødekommer man forskellige præferencer og undgår konflikter på baggrund af den subjektive holdning til indeklimaet?
Svaret er at lave en indeklimastrategi, som er forankret i hele organisationen.
Det er vigtigt alle stakeholders inddrages i udformningen af indeklimastrategien, så risikoen for konflikter nedbringes.
Gennem et arbejdet med indeklima opnås:
- Færre konflikter
- Fald I antallet af klager
- Øget produktivitet
- Energibesparelser
- En bedre bundlinje