I Brødrene Dahls butikker er der et stort fokus på sikkerhed – for kunder og medarbejdere. Derfor har Danmarks største grossist på VVS og Vand & Kloak løbende igangsat nye tiltag i deres 53 butikker, for at mindske smitterisikoen mest muligt. Blandt andet er der stationer med håndsprit flere steder i alle butikkerne og nogle butikker har i perioder kørt med et Take Away koncept, så kunderne kunne ringe deres ordre ind til butikken og derefter afhente den udenfor butikken.
Men med regeringens seneste tiltag, begynder Brødrene Dahl nu også lige så langsomt at tilpasse sig den ændrede situation i butikkerne – blandt andet har alle butikker nu åbent som normalt, hvor kunderne selv kan gå ind og finde deres varer i butikkerne, dog med en række tiltag for fortsat at minimere smitterisikoen, blandt andet respektlinjer, som sikrer afstand. Mange kunder er dog blevet glade for Take Away konceptet og derfor ser grossisten nu en stigning i deres almindelige take away koncept: KvikAfhentning, hvor kunderne kan bestille en vare online eller på telefon og derefter afhente den i butikken.
Salgsdirektør Jesper Lynge udtaler: ”Brødrene Dahl er en virksomhed med fokus på sikkerhed – og i denne situation er det helt naturligt for os at tage ansvar for at det er trygt for både kunder og medarbejdere at handle hos os. Vi oplever, at kunderne har haft meget stor forståelse for vores tiltag og sætter pris på at vi har fokus på at mindske smitterisikoen for dem.” Jesper fortsætter:” Vi skal fortsat passe på hinanden – både kunder og medarbejde – og holde fokus på sikkerheden og at mindske smitterisiko, blandt andet ved at holde afstand. Jeg synes, at vores kunder har været rigtigt gode i denne svære tid til at vise hensyn og følge vores retningslinjer – og det har været en utroligt stor hjælp for os, i denne svære tid.”
Brødrene Dahl satser på en omnichannel-strategi, med en stærkt online-handel og et stort butiksnetværk. Og det mener Jesper er med til at grossisten kan drive en stabil virksomhed – også i krisetider: ”Vi kan møde kunderne, der hvor de ønsker det og hvor det giver mening for dem, i den situation de er i lige nu – hvad end det er i vores butikker, online, på mobilen eller på Facebook – og det har kunderne tilkendegivet, at de har sat stor pris på i den nuværende situation.” slutter Jesper.
Brødrene Dahl vurderer situationen løbende og tilpasser butikkernes drift ift. den aktuelle situation og regeringens udmelding.