
DHL-løbet er populært. Ikke mindst blandt mange virksomheder, der bruger det årlige motionsløb til både at få motin og styrke fællesskabet i virksomheden.
Nu har Fjällräven og Danmarks Naturfredningsforening fået en idé, der går ud på at komme en ekstra parameter på – nemlig at gøre noget nyttigt, og derfor opfordrer de til at virksomheder ser den årlige affaldsindsamling som en pendant til motionsløbet.
Mange virksomheder arbejder strategisk med ESG, og Affaldsindsamlingen er en oplagt mulighed for at styrke sin grønne profil ved at engagere medarbejdere i en fælles indsats og omsætte miljømæssige ambitioner til konkret handling.
– Affaldsindsamlingen er en oplagt mulighed for virksomheder, der ønsker at tage ansvar og samtidig engagere deres medarbejdere i en fælles indsats for naturen. Vi håber, at endnu flere virksomheder vil gribe denne mulighed for at kombinere ansvarlighed med fællesskab, fortæller Charlotte Juul, projektleder og ansvarlig for erhvervssamarbejder i Danmarks Naturfredningsforening.
Idéen har allerede vundet indpas hos flere virksomheder og organisationer, der har valgt at støtte op om projektet og bruger Affaldsindsamlingen som en aktivitet, hvor de kan hjælpe naturen.
Indsamling finder sted over en hel uge – fra den 31. marts til den 6. april.
– Som en del af et voksende og engageret natur- og outdoorfællesskab, er dét at efterlade naturen i bedre stand, end da vi kom, en vigtig og altid nærværende værdi. Det er derfor helt oplagt også at bakke op om de initiativer, der bidrager til at skabe omtanke og værne om den natur, vi er en del af. Desto flere vi er, jo mere kan vi gøre, fortæller Pamela Lukunku, marketings- og presseansvarlig for Fjällräven Danmark.
Mere information på affaldsindsamlingen.dk
Kilde: Fjällräven